Idag så åkte Jag, Elin och Filip iväg för att göra spår med hundarna Leo, Enzo och Ruff. Leo har ju inte gjort spår på ca 1 år så jag trodde att det skulle ta tid för honom att komma igång med det igen. Så när vi kom fram så gick Filip iväg och la ett långt konkurrens spår. Under tiden så gick jag och Elin till ett annat ställe och la två korta 5 min spår till Leo. Vi började med att Elin la spåret och Leo fick se när hon gick ut sen fick han spåra efter någon minut och Leo fattade precis vad han skulle göra så jag blev super glad!! Sen så gjorde vi så att jag la ett spår och sedan kom tillbaka och gick spåret med Leo. Jag kommer tillbaks och tar Leo och han börjar spåra jätte bra! Och Filip och Elin gick ju bakom oss med och han störde sig inte alls på det. Men när spåret var slut så tog jag av Leo selen så han fick vara lös, och han tyckte att det var så kul med spåret så att han ville spåra vidare. Så vi lät honom göra det på egen hand. Men han slutade efter han hade spårat halva den vägen för jag gick otur nog genom ett träsk där så då hoppade jag mycket och så. Men sen på konkurrens spåret så var alla hundarna super duktiga!! Det var riktigt kul att se att det gick så bra för alla! Och det var ett långt spår med och alla hundarna lyckades super.
Picture
Enzo Leo Ruff



Leave a Reply.