Drag

12/22/2012

0 Comments

 
På sthlm hund mässa så hittade ju Tove ett ställe där de sålde drag selar och jag har alltid varit små intresserad av drag. Så då slog jag till direkt! Och efter sthlm resan så har jag tränat lite drag varje dag. Leo han är lite ljudkänslig och ogillar skrammel ljudet som kommer bakom honom ibland när han drar. Men det blir bara bättre för varje dag som går och han börjar förstå mer och mer hur han ska göra. Jag har tränat på att han ska dra våran snowracer eller våran pulka med lite tyngd i. Han orkar lätt den vikten som jag har i pulkan nu, dock vet jag inte hur mycket det är men jag skulle gissa på ca 6 kg. Så snart ska jag öka den vikten. Och idag så tvekade han inte på att dra, i början så stannade han upp för att det tog stopp men nu börjar han nästan dra direkt.



Leave a Reply.