Idag har Leo och jag åkt in till farmor. (vårat favorit ställe) Mot kvällen så gick Leo och jag en lång stads promenad, det var inte så jätte mycket trafik men ganska mycket. Leo var jätte duktig, det var mycket konstiga ljud som kom från bilar m.m. Han gick lugnt och luktade och verkade inte störa sig alls på bilarna. Det gick förbi en heldel människor med och Leo han bara kollar på dem och vädrar av dem i luften tror jag, men han har inga funderingar på att gå till dem och hälsa. Det tycker jag är skönt att man inte har en hund som vill vara kompis med allt och alla. Sen när vi går förbi kyrkan så går kyrkklockorna igång och Leo bara kollade på kyrkan som "Kan ett hus låta sådär?" Då blev han lite osäker och sänkte svansen ett tag, men när vi hade kommit en liten bit ifrån så började han höja upp svansen igen. Men då tyckte jag att vi kunde vända så att han blir van vid det ljudet. Så det gjorde vi, när vi kom närmare igen så började han sänka svansen lite igen. Men ganska snart så började han höja upp svansen igen och när han slappnade av igen så slutade kyrkklockorna. Vilket kändes jätte bra för då kan man säga att Leo "van". Sedan gick vi hem och Leo fick mat och nu ligger han trött i sängen. 

Bilderna är då Leo var foto modell i soffan.





Leave a Reply.