Jag och Leo har varit hemma hos farmor. Och när vi var ute på en kvälls promenad så ser jag att en tant med sin jack russel är på väg ut genom lägenhets porten, jag tänkte inte mer på det. Men sen hör jag hur porten öppnas och hur jack russel springer ut och matten ropar "NEJ!" och då ser jag att hennes hund är lös och springer mot Leo och morrar och skäller! Men Leo reagerade med dominans/ aggressivitet och Leo har svansen högt, öronen fram och reser ragg och springer fram allt vad han kan mot jack russeln. Då när jag såg att hennes hund var lös så struntade jag i att hålla tillbaka Leo för då skulle den hunden kunna attackera Leo. Men Leo rusar fram mot jacken som är på väg mot honom, men den som stannar upp först är jacken och Leo står jätte dominant och kollar ner på jacken som står och morrar lågt hela tiden. Men jacken vänder bort blicken från Leo när detta händer, jacken morrar fortfarande men börjar undvika kontakt med Leo. Jackens matte kommer fram och säger "NEJ! SLUTA, KOM HIT, HIT SA JAG!" Men jag tror att jacken insåg att han var chanslös mot Leo så han går sakta till matten som står en meter ifrån. Men sen när matten hade kopplat jacken så började han göra ut fall igen och då blev Leo helt rasande! Hon berättade att Jacken slet sig hur halsbandet när hon öppnade dörren så det var därför han var lös. Men ingen blev skadad utan det var bara mycket "skit snack" på jacken.

Jag tyckte att jag gjorde rätt, vad tycker ni?
12/14/2012 03:06:35 am

Vilken underbar blogg du har!
Tycker att du reagerade perfekt!

Måste bara fråga vilken kamera du använder? Bilderna är fantastiska!

Reply
Martin
12/22/2012 10:27:18 pm

Hej!

Jag använder mig av en nikonD 5000

Reply
12/19/2012 02:30:49 pm

Du agerade helt rätt! Snygg sida du fått (eller gjort). :-)

Reply



Leave a Reply.