Som vanligt så är det måndag igen, och det betyder hund träning på klubben. Och idag var vi ganska många vilket är kul! Men hela planen var täckt av is vilket var ganska jobbigt, men det fanns en plätt där det var is fritt som alla tränade på. Men det var kul att träffa alla igen och Leo verkade nöjd med att få åka dit och träna lite med alla andra hundarna. Men det var en ny hund där, en shelti hane som Leo hälsade på han biffade upp sig ganska mycket vilken sheltin gjorde med. Men sen släppt sheltin blicken från Leo och då var inte han intressant längre så då gick Leo till mig. Så träningen gick bra idag. Och efter träningen så åkte vi till farmor, Leos favorit ställe (bortsett från hemma) han bara älskar att få åka till farmors lägenhet och vara med henne och mig. Leo han har inget emot att bo i en lägenhet. Och nu ligger han trött i farmor säng. Både Leo och jag gillar att vara hemma hos farmor och det är ett plus för mig då jag slipper att åka bussen till skolan.
Picture
Innan vi åkte till klubben idag så stannade vi till vid sharpman för att köpa hund foder. Och nu har vi bytt från Ekanubaa till precept. Då Leo kliade sig lite oftare en vanligt när han åt ekanubaa, och jag har hört från många att precept är bra så nu testar vi det. Vi köpte bara en liten påse till att börja med för att se vad Leo tycker om det och jag kan säga att han ÄLSKAR det! Han bara kastade i sig maten som om han inte hade fått mat på en vecka, vilket är kul att se då Leo är lite små kräsen med fodret. Och sen köpte även jag en hurtta Y-sele till Leo, vilket jag kommer att använda lite då och då. Och Leo han trivs bra i sele med.




Leave a Reply.