Efter två dagar med skit väder blev det äntligen bra väder! Det var jätte skönt att vara ute solen sken, det var ca -3, ingen blåst och knappt ett moln på himmelen. Då passade jag på att fota med mitt nya objektiv, och Leo fick vara fin och ha på sig sin scarf. Vi gick till en av Leos favorit ställen den stora hästhagen, där får han nästan alltid vara lös och han älskar att springa runt där. Men det är helt omöjligt att gå där utan att se ett ända vilt! Det rör sig väldigt mycket med hare och rådjur där. Idag så springer Leo mot en liten dunge och så ser jag hur något stort reser sig upp och springer iväg snabbt! Och det var ett rådjur, men som tur var såg Leo inte det och jag sa att han skulle stanna vilket han gjorde. Sen gick vi vidare och Leo har lyssnat galant på mig idag. Han var till och med på sådant bus humör så han hoppade på mig så då busade jag upp han ännu mera och då fick han tok spelet och springer allt vad han har runt mig och runt träd och allt. Det är alltid lika kul att se då han gör det av extrem lycka och glädje. Sen så fick min trevliga vän Johanna redigera några bilder som jag tog idag. Och jag kan säga att hon är super duktig! Man blir alltid nöjd med resultatet! 
Här är lite bilder från idag.
Picture
Fota: Martin Redigering: Johanna
Picture
Foto: Martin Redigering: Johanna
Picture
Foto: Martin Redigering: Johanna
Emilia
1/3/2013 05:24:52 am

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp av en duktig fotograf som du :) Har börjat fotografera i RAW format och tänkte ifall jag kan använda denna sida http://pixlr.com/editor/ för att redigera i ordning bilderna, som jag sedan ändrar till jpeg eller npg format. Eller måste jag använda lightroom för det? Tacksam om du svarar i ett inlägg! Eller vilket format har du fotograferat i, eftersom du redigerat bilderna? :)

Reply



Leave a Reply.