Picture
Idag så har vi varit på retriever utställning i mjölby, vilket alltid är kul att åka och kolla på alla hundar. Och alltid lika trevligt att träffa Anna-Karin och Dutch. Jag hade med mig Leo till utställningen som vanligt för att miljö träna honom. När vi kommer in till utsällningen så vill Leo att alla ske höra honom så han börjar att skälla. Jag säger till honom och han lugnar ned sig lite. Vi går bort till Anna-Karin där hon har bure med Dutch i, när vi kommer dit så börjar Leo verkligen gap-skälla! Det kvittade nästan hur mycket jag sa till honom, han skällde och gnällde lika mycket för det. Men då skulle Anna-Karin ut i ringen så då fick Leo sitta i Dutch bur. Leo såg väldigt fundersam ut då det var första gången han satt i en sådan bur. Men inte var han tyst för det, då kunde man tycka synd om sig själv tyckte Leo och låg och gnällde högre i buren. Men efter ett tag så gav han sig, men då skulle Dutch in i buren så då fick Leo gå ut. Jag gick bort från det stället buren var på och då lugnade Leo ned sig. Då kunde han lägga sig ned när jag sa till han. Men när vi står där så kommer det in en vit cairnterrier som Leo blir rasande på! Han skällde och morrade som en tok! Och då vände hon som hade cairnterrier och gick ut igen. Sen var det en tollare som låg i en bur och morrade som han retade upp sig på med. Sen köpte jag en dummie till Leo som vi ska börja träna med nu. Sen går jag tillbaka till Anna-Karin där buren står och då börjar Leo och tok skälla igen! Och jag undrade varför han just gör det där? Och då berättade Anna-Karin för mig att det var en som hade med sig en tik som hög löpte och hade sin bur med den tiken i en liten bit därifrån så inte konstigt att Leo blev tokig där. Men annars var han duktig när vi var där inne. Efter det så följde Anna-Karin och Dutch hem till farmor och fikade. När vi kommer in så får Leo och Dutch ett varsitt ben av farmor. Leo är inte så förtjust i ben men han tar emot det han får av farmor och lägger det på en matta och sedan går han till Dutch som morrar och vill ha sitt ben ifred! Leo verkade inte tillåta att Dutch gjorde så åt Leo, så Leo spände upp sig mer och mer och lutar spänt mot Dutch som står och morrar. Men sen tog Anna-Karin ifrån benet och då var allt okej igen. Men sen kastar sig Dutch i Leo's leksaks låda och börjar leka med Leo's leksaker. Och tydligen så vill Leo ha sina leksaker när någon annan hund har dem. Men då börjar Dutch att morra åt Leo och Leo spänner upp sig. Så en gång så rök dem ihop redigt bra, men ingen blev skadad och Leo fick en time out och fick vara i sovrummet. Men det är alltid kul att prata med Anna-Karin och hon har bra tips som man kan använda sig av. 




Leave a Reply.