Vi gick upp tidigt ca kl 7 och sedan packa in allt i bilen och sen for vi iväg. Jag själv gillar inte direkt att åka bil så långt för jag får ont i nacken och baken. Och Leo är inte så super glad i att åka bil. Jag tror att Leo inte sover i bilen faktiskt för när vi skulle åka till sälen så satt Leo upp nästan hela vägen dit, och sen när vi kom fram så vart vi välkomnade av mormor och Sigge. Leo och Sigge blev glada när de fick träffa varandra. Ganska snart innan vi kom fram så gick jag en sväng med Leo. Det var mycket snö och fin utsikt. Men första dagen så var Leo helt slut, han bara låg och sov, troligen trött efter bil resan. Nästa dag så gick vi upp ganska tidigt och åt frukost och rastade Leo. Sen tog jag mamma och mormor en längre promenad med hundarna. Och under den promenaden hände det ganska mycket. När vi har gått en bit så ser vi hur en labbe kommer i full fart ut på vägen och mot oss! Jag tar Leo bakom mig och bara "EEEYYYH!!! GÅ! SPRING HEM MED DIG!!!" Men den lyssnade inte ett dyfft på mig. När den springer för bi mig så kastar sig Leo fram in i labben. Jag såg inte av vilken anledning, men labben var bara intresserad av Sigge. Och Sigge spänner upp sig och labben springer ett varv runt honom och sen hoppar in i Leo (av glädje) och då blev Sigger arg! Och sen när labben vänder sig om och hoppar upp i ansiktet på Sigge, då säger Sigge "RAAAAWWWRR!" Och lägger ner labben men som fortfarande viftar på svansen och Leo kommer in och börjar lukta på honom. Sen när matten kom fick vi reda på att labben  bara var 7 månader och hette Emil. Men allt gick bra och ingen blev skadad, bara att Sigge skulle visa vem som bestämde. Sen när vi kom in var hundarna lite små trötta efter promenaden men Leo var fortfarande sugen på att göra något så jag gick ut och tränade lite drag. Sen efter det så var Leo med trött. Och hela Sälen resan var väldigt kul.



Leave a Reply.