Picture
Idag på Leos och min promenad så gick vi till den stora häst hagen. Leo gillar verkligen att gå där, men när vi kommer det så blir han som värsta jakt hunden! Han springer om kring och spårar. Det rör sig väldigt mycket vilt där och mest hare och rådjur. När Leo börjar spåra något så säger jag "nej!" då slutar han men då försöker han hitta ett annat spår. Sen efter vi hade gott en liten bit så börjar Leo springa allt vad han har uppåt i hagen och då ser jag att det kommer ett rådjur där som Leo springer efter! Och när han kommer upp i fart så är han så gott som döv. Men lika snabbt som han försvinner så kommer han tillbaka. Leo har inte en chans att springa ikapp ett vilt i snön. Men på så vis är han duktig att han kommer till baka. Jag berömde honom sen blev det kopplet ett litet tag och då med väldigt stränga regler! Efter ett tag så tror jag Leo förstod att jag var lite sur på honom så då kopplade jag lös honom och då gick han bakom mig lugnt och fint. Och när han försökte spåra igen då sa jag "NEJ! kom hit" och då lyssnade han direkt. Sen var han duktig resten av promenaden. 





Leave a Reply.